مجله ویدئو اینترنتی تی‌بین تی‌بین
6 آبان 1402

آخرین خبرها از جنگ در غزه/ حمله به ۱۵۰ هدف زیرزمینی در شمال نوار غزه/ مخالفت اسرائیل با آتش بس/ عراق درباره رای به قطعنامه توقف جنگ/ تصویب قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه/رای ممتنع عراق و تونس

به گزارش شفقنا، در ادامه آخرین اخبار درباره جنگ در غزه و تحولات و واکنش های رخ داده نسبت به این سرزمین را بخوانید….

رژیم صهیونیستی: حمله به ۱۵۰ هدف زیرزمینی در شمال غزه

ارتش رژیم صهیونیستی، امروز(شنبه) اعلام کرد:«شامگاه گذشته 150 هدف زیرزمینی را در شمال نوار غزه مورد حمله قرار داده است.»

واکنش اسرائیل به قطعنامه سازمان ملل

الجزیره نوشت: اسرائیل 120 کشوری که به قطعنامه سازمان ملل برای برقراری اتش بس انسان دوستانه در نوار غزه رای مثبت دادند، به « نفرت انگیزی» متهم و مخالفت قاطع خود را با هر گونه دعوت به آتش بس اعلام کرد.

رای عراق به قطعنامه توقف جنگ علیه غزه در چارچوب دیدگاه ملی عراق

الفرات نوشت: احمد الصحاف سخنگوی وزارت امور

خارجه عراق در بیانیه ای اعلام کرد: «عراق با حمایت و پیوستن به قطعانه آتس بس علیه غزه که در جلسه روز جمعه سازمان ملل تصویب شد، بر مواضع اصولی خود تاکید کرد.»

وی بیان کرد: «عراق در مورد برخی از کلمات مندرج در این قطعنامه که با قوانین ملی تناقض دارد از جمله گزینه راه حل دو کشوری و برابری بین غیرنظامیان فلسطینی و دشمنان آنها ملاحظات خود را ثبت کرد.»

الصحاف خاطرنشان کرد: «رای عراق به قطعنامه توقف جنگ علیه غزه در چارچوب دیدگاه ملی عراق قرار می گیرد.»

تصویب قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه

به گزارش شفقنا، مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه پیشنهادی کشورهای عربی برای برقراری آتش بس بشردوستانه فوری در نوار غزه را به تصویب رساند.

رای ممتنع عراق و تونس

این قطعنامه پیشنهادی که تحت عنوان «حفاظت از غیر نظامیان و پایبندی به تعهدات حقوقی و بشردوستانه» توسط اردن به نمایندگی از کشورهای عربی ارائه شده و مورد حمایت ده ها کشور دیگر عضو سازمان ملل قرار گرفت، در مجمع عمومی با اکثریت 120 رای موافق در مقابل 14 رای مخالف به تصویب رسید در حالی که 45 کشور نیز بدان رای ممتنع دادند.

در این میان رای ممتنع دو کشور مسلمان و عربی عراق و تونس موجب تعجب رسانه ها و افکار عمومی قرار گرفت. این در حالی است که در میان کشورهای اسلامی حتی کشورهایی که با رژيم اسرائیل رابطه داشتند به این قطعنامه رای مثبت دادند./شفقنا

دیدگاه کاربران

اولین کسی باشید که نظر می‌دهد!

افزودن دیدگاه جدید

برای امنیت، از سرویس reCAPTCHA Google حریم خصوصی و شرایط استفاده استفاده کنید.